Gastric clearance of alpha-1-antitrypsin under cimetidine perfusion new test to detect protein-losing gastropathy?

1986 ◽  
Vol 31 (1) ◽  
pp. 12-15 ◽  
Author(s):  
Ch. Florent ◽  
N. Vidon ◽  
B. Flouri� ◽  
A. Carmantrand ◽  
A. Zerbani ◽  
...  
2021 ◽  
Vol 4 (2) ◽  
pp. 01-04
Author(s):  
Shipra Garg ◽  
Narry Savage ◽  
Emmanuel Siaw ◽  
Ashish Patel

Ménétrier disease (MD) is characterized by enlarged gastric folds with associated protein losing gastropathy. In children it is a rare and self-limited cause of protein losing gastropathy. We report a case of a 2-year-old male who presented with prolonged, refractory emesis and peripheral edema. Workup revealed severe hypoalbuminemia, hypoproteinemia, iron deficiency anemia, and high stool alpha-1 antitrypsin. Hepatic protein synthesis was normal with no urinary protein loss. Endoscopy showed antrum sparing, severe erosive gastritis in body and fundus, characteristic of MD. Histologic examination displayed inflammation with eosinophilia, foveolar hyperplasia, atrophic oxyntic epithelium, and rare CMV inclusions. Patient received antiviral therapy, intravenous albumin, diuretic and was discharged on high protein diet. Follow-up revealed clinical recovery, with endoscopy and histology showing normal gastric mucosa throughout the stomach. It is important to remain vigilant of this condition in pediatric population and to include it in the differential diagnosis in cases of protein losing gastroenteropathy.


2021 ◽  
Vol 4 (2) ◽  
pp. 01-05
Author(s):  
Shipra Garg

Ménétrier disease (MD) is characterized by enlarged gastric folds with associated protein losing gastropathy. In children it is a rare and self-limited cause of protein losing gastropathy. We report a case of a 2-year-old male who presented with prolonged, refractory emesis and peripheral edema. Workup revealed severe hypoalbuminemia, hypoproteinemia, iron deficiency anemia, and high stool alpha-1 antitrypsin. Hepatic protein synthesis was normal with no urinary protein loss. Endoscopy showed antrum sparing, severe erosive gastritis in body and fundus, characteristic of MD. Histologic examination displayed inflammation with eosinophilia, foveolar hyperplasia, atrophic oxyntic epithelium, and rare CMV inclusions. Patient received antiviral therapy, intravenous albumin, diuretic and was discharged on high protein diet. Follow-up revealed clinical recovery, with endoscopy and histology showing normal gastric mucosa throughout the stomach. It is important to remain vigilant of this condition in pediatric population and to include it in the differential diagnosis in cases of protein losing gastroenteropathy.


2017 ◽  
Vol 74 (3) ◽  
pp. 79-86
Author(s):  
Leona von Köckritz ◽  
Andrea De Gottardi

Zusammenfassung. Im klinischen Alltag werden häufig erhöhte Leberwerte beobachtet. In der Regel erfordern sie weitere Abklärungen bezüglich der möglichen Ätiologie und des Schweregrad einer akuten oder chronischen Lebererkrankung. Die Abklärung sollte dabei neben einer gezielten Anamnese und sorgfältigen klinischen Untersuchung, auch die Bestimmung von laborchemischen Markern für Cholestase und Leberfunktionsstörungen (wie Alkalische Phosphatase, gamma-Glutamyltransferase, Bilirubin, Albumin und Gerinnungsfaktoren) umfassen. Die Bestimmung weiterer Parameter wie Ferritin und Transferrinsättigung, Autoimmunantikörper, Virusserologien, alpha-1 Antitrypsin und Coerulolasmin können weitere Hinweise für die kausalen Zusammenhänge der Leberfunktionsstörung liefern. Bei Patienten mit Lebererkrankungen ist eine sonografische Beurteilung der Leber obligat. Ergänzend zur Sonografie werden heute weitere nicht-invasive Methoden wie Fibroscan, Acoustic Radiation Force Impulse Elastometrie und Magnet-Resonanz-Elastografie zur Beurteilung der Leberfibrose eingesetzt. In ausgewählten Fällen ist eine Leberbiopsie notwendig, um den Grad der Fibrose und die Ätiologie der Lebererkrankung zu eruieren. Mithilfe eines Fallbeispiels, diskutieren die Autoren im Folgenden die rationale Anwendung diagnostischer Tests und deren korrekte Interpretation und schlagen eine Orientierungshilfe zur rationalen Abklärung von Patienten mit Lebererkrankungen vor.


Pneumologie ◽  
2011 ◽  
Vol 65 (S 01) ◽  
Author(s):  
C Herr ◽  
T Greulich ◽  
V Kotke ◽  
RA Koczulla ◽  
C Guttmann ◽  
...  
Keyword(s):  

Pneumologie ◽  
2013 ◽  
Vol 67 (S 01) ◽  
Author(s):  
T Greulich ◽  
C Nell ◽  
M Wencker ◽  
K Kehr ◽  
V Kotke ◽  
...  
Keyword(s):  

Pneumologie ◽  
2015 ◽  
Vol 69 (07) ◽  
Author(s):  
R Siebers ◽  
S Wilker ◽  
M Küllmar ◽  
N Aggarwal ◽  
A Zakrzewicz ◽  
...  

2019 ◽  
Author(s):  
C Grander ◽  
B Schäfer ◽  
F Grabherr ◽  
B Enrich ◽  
M Sangineto ◽  
...  

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