Cardiac adverse effects of antiseizure medications

Author(s):  
Gaetano Zaccara ◽  
Simona Lattanzi ◽  
Francesco Brigo
Keyword(s):  
Author(s):  
Nestor J. Zaluzec

The application of electron energy loss spectroscopy (EELS) to light element analysis is rapidly becoming an important aspect of the microcharacterization of solids in materials science, however relatively stringent requirements exist on the specimen thickness under which one can obtain EELS data due to the adverse effects of multiple inelastic scattering.1,2 This study was initiated to determine the limitations on quantitative analysis of EELS data due to specimen thickness.


2002 ◽  
Vol 3 (2) ◽  
pp. 12-17
Author(s):  
Sandra A. Karas

2007 ◽  
Vol 40 (14) ◽  
pp. 38
Author(s):  
MARY ELLEN SCHNEIDER
Keyword(s):  

Author(s):  
Dirk K. Wolter

Zusammenfassung. Zielsetzung: Übersicht über Suchtpotenzial und andere Risiken von Opioidanalgetika im höheren Lebensalter. Methodik: Narrativ review. Literaturrecherche in PubMed (Suchbegriffe: opioid analgesics UND abuse; opioid analgesics UND dependence; opioid analgesics UND addiction; opioid analgesics UND adverse effects; jeweils UND elderly) sowie aktuellen einschlägigen Standardwerken; Auswahl nach altersmedizinischer Relevanz und Aktualität. Ergebnisse: Die Verordnung von Opioidanalgetika (OA) hat in den letzten 25 Jahren massiv zugenommen, die weitaus meisten Verordnungen entfallen auf alte Menschen und Menschen mit chronischen Nicht-Tumorschmerzen (CNTS). Die diagnostischen Kriterien für die Opiatabhängigkeit in ICD-10 und DSM-5 sind für die OA-Behandlung von CNTS ungeeignet. Bei langfristiger OA-Behandlung bei CNTS kann eine spezifische Form von Abhängigkeit entstehen, die nicht mit der illegalen Opiat-(Heroin-)Sucht gleichzusetzen ist. Vorbestehende Suchterkrankungen und andere psychische Störungen sind die wesentlichsten Risikofaktoren. Weitere Nebenwirkungen sind zu beachten. Schmerztherapie bei Suchtkranken stellt eine besondere Herausforderung dar. Schlussfolgerungen: Die Anwendung von OA bei CNTS verlangt eine sorgfältige Indikationsstellung. Die besondere Form der Abhängigkeit von OA ist nicht ausreichend erforscht und wird zu wenig beachtet.


2018 ◽  
Vol 32 (4) ◽  
pp. 182-190 ◽  
Author(s):  
Kenta Matsumura ◽  
Koichi Shimizu ◽  
Peter Rolfe ◽  
Masanori Kakimoto ◽  
Takehiro Yamakoshi

Abstract. Pulse volume (PV) and its related measures, such as modified normalized pulse volume (mNPV), direct-current component (DC), and pulse rate (PR), derived from the finger-photoplethysmogram (FPPG), are useful psychophysiological measures. Although considerable uncertainties exist in finger-photoplethysmography, little is known about the extent of the adverse effects on the measures. In this study, we therefore examined the inter-method reliability of each index across sensor positions and light intensities, which are major disturbance factors of FPPG. From the tips of the index fingers of 12 participants in a resting state, three simultaneous FPPGs having overlapping optical paths were recorded, with their light intensity being changed in three steps. The analysis revealed that the minimum values of three coefficients of Cronbach’s α for ln PV, ln mNPV, ln DC, and PR across positions were .948, .850, .922, and 1.000, respectively, and that those across intensities were .774, .985, .485, and .998, respectively. These findings suggest that ln mNPV and PR can be used for psychophysiological studies irrespective of minor differences in sensor attachment positions and light source intensity, whereas and ln DC can also be used for such studies but under the condition of light intensity being fixed.


Author(s):  
Arnold M. Washton ◽  
Andrew Tatarsky

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